Matfrieri?

Inte publikfrieri men nästan, ikväll när jag grillat tunna revbensspjäll, lagat äppel- och ananassallad, och serverat glass som efterrätt. Två glada döttrar, en styck glad make och en glad svärmor, bara hunden är olycklig. Han förstår inte varför fläskben inte passar i en boxermage.

Eftermiddagen har inneburit bad för make och döttrar medan jag gjort långkoksköttfärssås till morgondagens lasagne.
Imorgon ska jag dessutom göra egen ostkaka samt baka banankladdkaka med chokladchunks i (72% chocolat, bièn sûr).

Undrar om detta matmammandet är ett tecken på ett underliggande dåligt samvete över att jag på söndag styr kosan mot Tellberg och en veckas kursande då jag ska fokusera på mig själv?  Hmmmm kanske, iförgår var det hemlagad pesto m färsk pasta, kvistkörsbärstomater, parmaskinka, pinjenötter, igår middag hemlagad pizza,  och till lunch idag  egengjorda laxbaglar med avokado. Det är onekligen mycket tid som spenderats för att få glada munnar här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0