Tvärsäkra åsikter

om allt som hade med barnuppfostran hade jag innan jag fick mina egna knoddar.  En var "att jag kommer inte laga två olika måltider utan barnen får minsann lära sig att uppskatta olika sorters mat". Nu för tiden är jag absolut inte lika kategorisk.

Idag har jag återigen förberett två rätter till middag, till oss vuxna blir det gnocci med hemlagad pesto, romanticatomater, parmaskinka, pinjenötter medan barnen får gnocci med hemlagad tomat/paprika sås med köttbullar (de senare är tyvärr inte hemlagade). Visst jag gillar att laga mat men det blir lite väl mycket meck. Det är dock mitt val och det finns vissa rätter som mina små (på 3 resp snart 2) inte accepterar som jag inte vill vara förutan - pesto är en av dessa.

UPDATE: Alla gillade sin mat :-D Det var värt jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0