...and she repeats the act

En brottsling återvänder alltid till brottet var något jag läste i min ungdoms deckare. Idag var jag så tillbaka i stan för att åter köra ett kort men intensivt rearally. Denna gång inte ensam, trots att jag anser att reor bäst göres solo, utan som shoppingstöd till Lotta. Hon ska på nyårsbröllop och behövde hitta en stass, sagt och gjort. Vi gjorde en repris på min tidigare runda med tillägg av PUB, partyfrockplaces och NK. Själv höll jag mig i skinnet men hejade ivrigt på Lotta, hon kom hem med 3 partystasser, 3 par skor (1 par festisar, 1 par utisar, 1 par kontorisar), 3 handväskor (festclutchisar) , 1 Max Marakjol, 1 par örhängen,1 halsband, 1 armband, 1 t-shirt, 3 sjalar, strumpbyxor och nakentejp.  Allt färgkoordinerat enligt Lottas fina färgkarta.

Vi hann också med en lattefika och en sushilunch samt att jag avklarade en jobbutfrågning per telefon inför ett projektarbete som jag sponsrar.

Tala om att vi hann mycket på kort tid! Ikväll hann vi dessutom med en lååååång promenad med hunden så stegmätaren passerade 20 000 steg och det är nog tur att vi inte använder ordräknare för den hade nog också slagit i taket. Mina fötter mår OK men stämbanden är matta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0