Long time, no see

Maken och jag avverkade vår andra julkosert för 2007 års advent. Denna gång var det en skön behållning för oss båda. Min mor hade ställt upp som barnvakt så jag slapp springa gatlopp efter min yngsta dotter. Stefan och Milla var vårt goda sällskap och platsen var Sofia kyrka. Körerna var bra, arrangemanget som helhet riktigt proffsigt och det var mycket mäktigt när 200 personer klämmde i med Halleluja 10 meter ifrån oss. Trion till Moldaver i kaftaner var sagolikt duktiga, den ene hade en bas som gjorde mig alldeles knäsvag. Jag har en outalad faiblaisse för riktigt mörka mansröster, men allra bäst i min bok var att sitta bredvid mannen i mitt liv när han klämde i i julsångerna. Han sjunger så grymt skönt, tar varje ton klockrent, med en styrka som kan försätta berg och har en härlig klang och varm ton i sin tenorstämma. Själv teg jag still och njöt av all skönsång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0