Förtroende

Ibland anförtror nära, kära och även inte så nära, saker till Cosmopoliten. Jag blir alltid berörd och ärligt glad för förtroendet även om jag kanske inte alltid bett om att få veta.

Förtroenden ska man vårda och vaka över, för de kostar på att ge.  På förtroenden kan man bygga  väskap.  Människor som känner mig ytligt brukar bli förvånade över de förtroende andra ger, då de antar att jag har svårt att hålla saker för mig själv eftersom jag gärna pratar. De som känner mig lite bättre vet mycket bättre än så. Pratar, gärna ja, men inte om sådant som inte är mitt att berätta eller som inte jag har lov att berätta. Detta har jag lärt mig genom livets hårda skola.

Ibland springer jag på klarsynta rackare som ser detta bums, de förvånar och imponerar på mig. De vinner ofta mitt fötroende. På kursen jag gick träffade jag en sådan människa, en äldre man (nåväl äldre än jag) som såg detta väldigt snabbt. Björn, jag blev grymt tagen av din klarsynthet.

Idag har jag fått ett fötroende som förvånade mig men som gjorde mig glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0