Halleluja moment

Väl framme vid Reginateatern idag ser jag att Peter Swartling ställt in på grund av sjukdom och ersatts av Kirsti Tomita. min initiala reaktion var, nej vilket antiklimax. Kirsti Tomita var innan idag inte en person jag kände alltför positiva vibbar inför. Nåväl, nu hade jag stuvat om i agendan för att vara där och Suss hade ordnat barnvakt så en trevlig lunch kan man väl ha ändå. Vi tågar in får platser precis vid scenen, äter vår laxpasta och småsnackar.

Då presenteras Kirsti Tomita och en väldigt kort och ytterst stylish kvinna intar scenen och allt stannar. Hon är cool, balanserad, behärskar scenen, håller ett busbra tal, är eftertänksam, bemöter alla frågor trevligt, rappt och intelligent. Hon talade om att "ta skit och göra guld av det". Under tiden fick vi i publiken uppleva riktiga "Halleluja moments" och jag gick därifrån, lite klokare och med en helt ny syn på Kirsti Tomita.

What I learned today: How skewed people are portraided in media.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0