Odd woman out

Idag var jag på en mycket trevlig lunch i området där jag bor. Alla som var där var mammalediga mammor och deras minsta avkommor. Jag var den enda hemmavardande som deltog utan barn och det kändes märkligt, som att komma "felklädd" till en fest. Nu menar jag inte att barn är accessoarer utan att det kändes som om något fattades mig för att passa in. Känslan förstärktes ytterligare när alla satt och talade om att det vore såååååå trevligt att skaffa ett tredje barn. Jag var den enda som protesterade att två räcker fint för mig. Det är sant, jag trivs med vårt gemensamma liv och önskar inte någon utökning av familjen dessutom ska det bli underbart skönt att börja jobba. Jag är inte skapt för ett hemmaliv, jag skulle bli en förfärlig hemmafru/hemmamamma och det vore synd om mina barn och min älskade make om jag inte hade ett utmanande jobb att gå till.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0