La chèvre

Jag älskar getost. J'aime la chèvre. I många former .

Denna ost har dock ett dilemma. Det retar gallfeber på mig är när folk bakom ostdiskar ska rätta mig när jag beställer getost. "Menar du chevré?" Nej, jag menar getost eller om du vill ha det på franska: chèvre. Inget e-ande på slutet. Tänker jag argt.

Samma sak på systemet, eftersom jag talar portugisiska (från Portugal) flytande blir jag skogstokig (dvs jag snörper på munnen och tänker svarta tankar) när de ska rätta mitt portugisiska uttal på rödviner. Om du ska rätta någon var då vänlig och se till att du kan det du talar om eller fråga vänligt och trevligt varför personen säger som den gör.

Note to self: sluta rätta folk. Ingen gillar en Messersmith (eller hur var det nu?).

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det heter Besserwisser! Hehehe... Skojade bara =)
Jag älskar också getost!
/Cissi

2007-09-13 @ 14:48:45
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se
Postat av: Cosmopolit

Cissi, :-D jag har faktiskt gått på den, för 20 år sedan vilket får mig att känna mig stenålders.

2007-09-13 @ 20:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0