Alla hjärtans dag

Maken och jag har normalt 4 mil mellan våra jobb, varför vi sällan lunchar tillsammans. Eftersom jag har fullt ös på jobbfronten hör det till ovanligheterna att jag gör några större utflykter lunchtid.

Idag är det  alla hjärtans dag varför ovan "lunchlagar" ställts åt  sidan. Maken tog med mig på "Lisa på udden" ute på Djurgården och det var en härlig stund. OK mat, mysig lokal, fin utsikt, strålande sol och gosigt sällskap. Väldigt behagligt med en måltid på tu man hand.

Väl tillbaka på kontoret delade jag ut små cellofanpåsar med hjärtformade tryfflar till medlemmarna i min ledningsgrupp.

Ikväll har jag hämtat två trolltöser från dagis och kört kvällsracet själv då maken sliter i någon verkstad med uppsågning av allt trä till köket. Ingen romantik just nu inte. Fast busisarna fick varsitt vaniljhjärta med hallonrosa marsipanhjärta på till efterrätt vilket uppskattades. Nu snusar de gott mina hjärtegryn, som jag älskar dem.


Dröm sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0