Hur gör djur?

Konferens på Kolmården hägrar. Två dagar av pow-wow då alla chefer i Sverige samlas och ska få en motivationsinjektion i vardagen för att "se ljuset" och mäkta med att vara den förändring vi vill se. På pappret låter det skoj, men jag misstänker att jag kommer vara som ett urladdat batteri efteråt. Stämmningen i företaget som vi tillsamman vill förbättra kan dränera vem som helst. VD och koncernens HR-hef varnade mig under intervjuperioden och jag tror inte jag till fullo förstod hur djupt en företagskultur kan ha rotat sig. Nu låter detta kanske deppigt och resignerat men jag känner exakt det motsatta, det triggar och taggar mig något enormt. Ska jag yrkesmässigt kategorisera mig som något är jag en förändringsagent. Det blir bara till att peppa sig själv, andas in djupt och med självsäkra steg ge sig in i lejonkulan. Show no fear.

Sedan ska det bli kul att ta fram partyfrocken och ett par skyhöga, röda Whyred skor i lack att dansa i.

Kommentarer
Postat av: Hasse

"Förändringsagent".
Vilket underbart ord.
GO GIRL!!!
=)

ps krama familjen ds

2008-02-08 @ 21:46:56
URL: http://www.hassecarlsson.se
Postat av: Cosmopolit

Hasse; Kul att du hittat hit, hur gick det till ;-)
VD's motivering till valet av mig var "förändringsagent och kulturbärare" så det är ju lite att leva upp till, förutom att bygga upp ett nytt affärsområde och femfaldiga omsättningen på ett år. The pressure is on.
Hälsa tösrerna dina också.

2008-02-09 @ 00:50:48
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0