Förtroende förtjänar man

Läste just att allmänhetens förtroende för poliskåren aldrig varit lägre. Det förstår jag. Det är faktiskt så att jag absolut inte litar på polisskrået idag. Detta baserar jag dels på den mediabild jag fått mig till livs, dels allmän brottsstatestik men framför allt mina egna upplevelser av att bo i samma område som en polisfamilj. En familj där båda är poliser och där de var de enda i området som uppenbart sket i alla lagar. De körde konsekvent för fort, körde mot enkelriktat som regel, barnen skjutsade på moped utan hjälmar, de använde svart arbetskraft, de plockade inte upp efter hunden, ene sonen körde en övertrimmad epatraktor och detta var de mest flagranta företeelserna som man inte behövde anstränga sig för att se. Själv var jag för feg för att säga något men den av grannarna som vågade blev hotad. Nu har "poliserna" flyttat och vi i grannskapet är väldigt glada för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0