Borde uppdatera

Egentligen saknar jag bloggandet. Dagligen inträffar saker som jag känner för att anekdotiskt delge min omvärld. Jag läser, ser och  hör, kort sagt upplever, saker som jag vill kommentera, debattera och tycka till om. Fast när det kommer till kritan blir det bara ett borde upplagt i "dåliga samvetes arkivet" som blir alltmer belamrat. Se där, ytterligare ett "borde". Jag inbillar mig inte att världen skulle sakna dessa triviala spekulationer utan det är snarare något jag vill göra för min egen skull. Ungefär som att jag vill ha ordning i klädkammaren, i källaren, på vinden, i trädgården, på mitt jobbskrivbord, på träningen, på vikten, på föräldrarskapet, vännerna, kärleken, listan känns oändlig men summa sumarum jag skulle vilja få ordning på livspusslet.

Det är vid tillfällen som dessa som jag synnerligen patetisk söker tröst i allt för uttjatade uttryck "även en tusenmilafärd börjar med ett enda steg". Min börjar med att i detta nu springa och krama min nyvaknade 3,5-åring S.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0