Samlar på handskar

Eftersom jag i tid och otid antar utmaningar kommer nu svar på en från favoriten LindaK (också under arbetstid, naughty me):

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?
Efter att huslån betats av och barnens utbildningskonton vore fyllda skulle nog resor, trädgårdsfix, en phatcykel samt en ny soffa. En Elektrostyling deluxe ocså. 

Har någon någonsin kallat dig lat?
Min lärare i femman eftersom jag hade det alldeles för lätt för mig. Det botade mig för tid och evighet, fram till jag var 28 i alla fall. Privat är det ovanligt men allt eftersom jag släppt kontrollbehoven och blivit lite bättre på att delegera händer det nog på jobbet (antagligen bakom min rygg).

Vilken svordom använder du mest?
Beror på vilket språk som talas, på svenska kommer diverse religösa tillmälen eller könsord (jämt skägg mellan könen). det är dock synnerligen ovanligt att jag svär. När jag gör det är det ett tecken på att jag är utanför min ordinarie comfort zone.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Kopierar här LindaKs eminenta svar: "Hänvisar till Henrik Schyfferts The 90´s. Ungefär så var det!"

Hur många syskon har du?
1st lillebror

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej, gillar mig själv  au naturel.

Vad har du för väder just nu?
Uppsprucken molnighet med regn i luften. Årstaviken ligger kavt blek utanför.

Vad åt du till middag och lunch senast?
Middag igår - hemlagad pesto, körsbärstomater, färsk taglione, pinjenötter och parmesanost. Idag åt jag "Lisa på Uddens räksallad" i fantastiskt sällskap. 

Kan du vissla?
Ja men inte tonsäkert.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Sliding Doors, Grease, Flashdance, You've got mail mfl (mitt minne är ett lackmuspapper).

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
10 även om vi bara använder 4.

Har du en stationär dator eller en bärbar?
Bärbara, både privat och i jobbet.

Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Litteratur, historia, engelska, franska, italienska, matte. biologi, samhällskunskap, filosofi, religion, listan kan göras ännu längre - jag älskade nästan alla skolämnen.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Går in i kärnan och hämtar kraft. Bejakar det som jag har i livet av positiva saker, barn, hälsa, relationer och mina inre färdigheter. Jag är bra på att lyfta mig i håret och komma igen. Revansch är en urstark drivkraft.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej?

Om du var född av motsatt kön, vad skulle du vilja heta?
Fabian, Pascal eller Sebastian.

Har du åkt moped någon gång?
Ja

Vad lyssnar du på nu ?
Lyssnar inte aktivt men hör kontorsljud, fiskmåsar och kollegors telefonprat.

Så, nu är det fritt att svara.


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, det där med skolämnena förklarar lexikon-funktionen idag :)

2009-06-11 @ 21:07:20
URL: http://erikaste.blogspot.com
Postat av: Cosmopolit

Ja, för omgivningen synnerligen irriterande :)

2009-06-27 @ 18:51:37
URL: http://cosmopolit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0