...and I pick up the gauntlet

Hittade en utmaning hos en pima illustratör; att lista vad jag gjorde för 5, 10, 15 respektive 20 år sedan.

Mars 2003 - bodde och jobbade i Lissabon, Portugal. Vi var lyckliga DINKies. Maken renoverade strandlägenhet på helgerna, vi besökte vingårdar, surfade (på vågor) och jag shoppade kläder, handväskor och skor som om var dag vore den sista. Gick exekutivprogram med kursmoduler i Kanada, Indien, Sverige och UK. Insåg att jag kunde stå på egna ben. Barn var fortfarande något andra skaffade sig....

Mars 1998 - förhandlade kontrakt i Rio, reste över 200 dagar om året, gick mitt första chefs-assesment och insåg att jag var OK som jag var och att det inte var någon idé att försöka smälta in i omgivningarna. Vågade dessutom säga att jag ville bli chef, att ledarskap var något jag brann/brinner för. Började min karriär som "talare", retorik/presentationsteknik och mediatränades. Lägenheten på Rörstrandsgatan var färdigrenoverad, dåvarande sambon (numer make) pendlade till Turin, jag dansade samba och partade gott i Sâo Paolo.

Mars 1993 - pluggade Internationell Ekonomi i Linköping, hade kul utan att förstå det, talade om livet inpå småtimmarna med goda vänner, såg obskyra filmer på udda språk, pluggade Kinakunskap som extrakurs, åkte bräda i Kittelfjäll och var festfixare. Trodde jag var ful,fet och dum, vilket var synnerligen korkat då det verkligen inte var sant. Om jag ändå kunde ha 26/34 jeans nu.....

Mars 1988 - gick i tvåan på Natur med bra betyg, singel, hade nyss varit skolans Lucia, spelade basket (vi blev junior SM-tvåor), fortfarande övertygad om att jag ville bli läkare, osäker, söt, fattig och överspännd "wannabe". Revanschlysten förortsbrallis som ville visa världen att jag dög, var en del av en fyrklöver tjejer annars mest killkompisar.

Vad gjorde du för 5, 10, 15 och 20 år sedan?

Kommentarer
Postat av: Hasse Carlsson

oj, vilken utmaning!

2003 - vårt andra barn ella har precis fyllt 1 år. jobbar med att bearbeta läkemedelsbolag, kört som konsult sedan -99. har börjat med föreläsningar "vid sidan om" i ca 1 år. läser tonvis med litteratur och lägger upp mindmaps på allt under nätterna. är superproduktiv även musikaliskt. P3 spelar en låt från The Hoax första och enda EP en hel del.

1998 - försäljningschef, ansvarar för strax över 20 säljare. sköter även rekrytering, säljmöten och säljer själv. slog tonvis med rekord och reste lite kors och tvärs i världen. hävdelse är en otrolig energikälla. men när den är slut så är den. men att hitta sin vilopunkt är inte heller helt fel...

1993 - turnérar runt i sverige. jenny läser i mullsjö, vi träffas var 5e vecka. det är nyttigt att längta, hjärtats inventering. lärde mig även att hjärtat inte kan varken klockan eller geografi. längtan är kärlekens styrke- och reningsbad.

1988 - läste sista terminen till ljudtekniker. har sedan varit med att bygga tre studios, trots att jag har tummen mitt i ryggen. jämför man dåtidens inspelningssituation med dagens så är det som om man kan väldigt mycket om ånglok. driver idag StudioLydde, är en hälften av produktionsduon InnerExile. specialkomponerar låtar till olika ändamål. kul att jobba helt genrebefriat. för övrigt vill jag bara tillägga att alla som tycker det var bättre förr aldrig har klippt i sång på den tiden. det som tog en dag då med mil av kvartstums band och rakblad sköter man smärtfritt på vårt ProTools HD2 system på några timmar idag.

2008-03-26 @ 23:58:03
URL: http://www.hassecarlsson.se
Postat av: Cosmopolit

Hasse Carlsson: Häftig uppdate. Talk of a man rising to the challange. Nej allt var inte bättre förr, det bästa av allt är att vi människor i grund och botten blir lite bättre för var dag om vi bara landar i nuet.

2008-03-27 @ 00:05:01
URL: http://cosmopolit.blogg.se
Postat av: Hasse Carlsson

mitt problem är att nuet landade hos mig precis och sa att klockan är halv ett på natten och att jag bör gå och lägga mig.
det är inte bara fördelar med att kunna jobba så fort man öppnar locket på sin laptop
;)
nu e det natten, zzzzz...

2008-03-27 @ 00:32:05
URL: http://www.hassecarlsson.se
Postat av: Cosmopolit

Hasse Carlsson: Hoppas du sovit gott. Man blir lätt livegen med dagens kommunikation, då blir det ju ännu viktigare med gränssättning. Själv har jag jobbmailen i mobilen så jag kan ju vara "alltid på" men det är ju inte bra för resten av livet.

2008-03-27 @ 11:25:13
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0