Färger

Jag är något av en matchningsfachist, vilket bekanskapskretsen genom åren ständigt påpekat. Jag jublar att det i vinter tillåts hela outfits i en enda färg.

Mina absoluta favoriter bland färger är SVART och RÖTT. Tidigare var grått också en favorit fram till jag upptäckte (färganalys på möhippa) att det var den sista färgen på jorden jag borde ha på mig. I höst sörjer jag verkligen min inkompatibilitet med grått. I perioder har rosa (alla sorter), vitt, beige, vinrött och i somras ärtgrönt passerat nålsögat men rött och svart är mina absoluta färgkompisar. Vampyrvarningen till trots.

Färg är viktigt! Matchning av färg är en livsnödvändighet (sagt med ett stort leende).

Tydligen delade jag in världen i "gladfärger" respektive "ledsenfärger" när jag var liten och nu har döttrarna tagit vid.
3-åringen i konversation med pappa;

- Pappa.
-Mmmm.
-Pappa, jag gillar inte de röda bussarna.
-Varför inte då?
-De matchar inte de blå bussarna, de blå tågen och den blå tunnelbanan.


Kommentarer
Postat av: Linda K

jaaa coola bloggfärger! nu känns min plötsligt lite färglös...

2007-08-20 @ 09:38:27
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Cosmopolit

LindaK: Du har ju alla dessa funktioner och listor och snygga banners och.... hmm jag kanske ska fokusera på det istället för dokumenten jag borde producera;-)

2007-08-20 @ 12:17:20
URL: http://cosmopolit.blogg.se
Postat av: Cosmopolit

Linda K: Icke att förglömma - Tack!

2007-08-20 @ 12:18:03
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0