Morgonpigg...varför då?

I min familj är morgontrötthet legio. Till och med vår boxer är morgontrött. Under jullovet har döttrarna succesivt sovit allt längre, även när deras morgonpigga farföräldrar var på besök. Nu snusar alla sött medan jag inte har en blund att blunda. Det är bara att foga sig, ta fram joggingkläderna, slänga alla "hälsenan måste läka" ursäkter åt sidan och ge sig ut i spåret.

Lotta lovade glatt igår att vi skulle köra London revival och börja springa tillsammans igen som vi gjorde i Hyde Park varannan morgon när vi båda bodde i faggorna av nämnda park. Sagt och gjort, även om Rösjöområdet känns rätt B i jämförelse. Fast Cosmopolit modell millenie var fantastiskt mycket mer glamorös och sevärd än versionen som kan beskådas nu vilket stämmer väl överens med geografichanseringen.

UPDATE: Lottas make Niklas ringde å sin frus vägnar och undrade om vi skulle kunna springa lite senare, morgontröttheten verkar vara universell. Endast Cosmopolit är vaken.

Kommentarer
Postat av: PC

Det är enbart att ge sig ut i spåret, med eller utan döttrar, kvinnor och svärföräldrar. Om jag tvingar ut dig så hoppas jag att någon sedan tvingar ut mig... för inte blir det mycket joggande inte...

/PC

2007-12-29 @ 17:56:25
URL: http://enbart.blogg.se
Postat av: Cosmopolit

Jo, nuuuu är det dags att ta tag i tränandet. Det är faktiskt underbart skönt att springa. Mitt enda aber att när jag lufsar runt själv är jag absolut livrädd. Skitfånigt men väldigt påtagligt.

2007-12-29 @ 23:49:12
URL: http://cosmopolit.blogg.se
Postat av: Cosmopolit

PC: tack, jag behöver all uppmuntran för att komma igång igen.

2007-12-29 @ 23:52:14
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0