Udda saker att önska...

Jag har begåvats med en relativt frisk, robust och tålig lekamen. Man skulle kunna tro att jag genom åren uppskattat detta men icke. När jag var liten ville jag väldigt gärna ha gipsat ben och lekte glatt patient i alla doktorslekar. I tonåren önskade jag mig tandställning och tyckte att tonårsakne såg spännande ut (klart udda jag vet). Som ung vuxen skaffade jag mig två par snordyra glasögon med fönsterglas för att se mer intressant ut och värd att tas på allvar. Med insikten om kroppens förgänglighet börjar jag nu äntligen uppskatta när den är frisk och fungerar. Även genetiska tillfälligheter som ger mig fåfänga tribut uppskattas. Hurvida detta är tecken på att jag börjar bli gammal eller vis eller både och får andra avöra men det är rätt skönt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0