Duktig flicka - who, not me!

Avskyr att vara en "duktig flicka", trots att jag varit just det under större delen av mitt liv. Det är väldigt få avvikelser från the straight and narrow som kan tillskrivas Cosmopoliten, hur gärna jag än önskar att så inte vore fallet.

Idag kom jag på mig att gnissla tänder åt en annan hurtigt "duktig flicka".  Tränar cirkelträning i god duktighetsanda och ser en kvinna, marginellt äldre än jag kliva på banan och utföra alla övningar energiskt men ändå kontrollerat. Hon genomför varje rörelse snyggt, balanserat och äckligt perfekt, precis som jag själv stolt brukar försöka göra. Min irritation stiger, inte med denna för mig okända kvinna utan med mig själv. Varför måste jag hela tiden göra rätt saker rätt. Varför kan jag bara inte låta mig freaka ut och vara flakie om än bara för en stund. För vem lägger jag ner energin? Varför? Vem blir lycklig av det?

Det är dags att jag låter den duktiga flickan i mig gå på plankan och fortsätta styra skutan som är mitt liv efter maggropskänslan istället för alla duktighetsideal jag prackat på mig själv. Det blir roligare så.

Kommentarer
Postat av: frida h

Ja JOBB!! erkän härligt! min tredej upplärningsdag idag (Lindex is the place to be you know). Känns underbart härligt!
Och när jag kommer till er!? Ja, det frågar jag mig själv med! Kollar sj's priser då och då, men det är så faaaaasligt dyrt. Skall kolla upp det igen snart. Hästlovet är det iaf inte tyvärr. Men inom en inte för lång framtid hoppas jag verklgien!!

2007-10-24 @ 23:26:38
URL: http://fridahs.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0