omönstrat tvång, helt snurrigt

Ett dagis i norrland har förbjudit mönstrade kläder för att skona en anställd från migrän.

Kista galleria bygger ingen uteservering på mattorgets tak för rullstolsbundna och rörelsehindrade skulle inte kunna ta sig dit.

I min värld är det eftersträvansvärt med hänsyn men när den enskildes väl inkräktar på en hel grupps dito blir det klurigt. Ingen som besöker Kista matcentrum ska få njuta av  en måltid utomhus eftersom en fraktion av besökarna inte kan göra detsamma. Det tycker jag är befängt precis som jag tycker att beslutet att förbjuda barn att bära mönstrat är idiotiskt.

Hade någon bett mig att inte bära mönstrat hade jag letat fram samtliga mönstrade plagg jag äger (vilket inte är många) för att ta på dem, samtidigt. Dessutom hade jag nog akuthandlat något riktigt spräckligt. Jag har nämligen insett att jag har en rebell inom mig. Huta åt mig och jag gör tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0