Länge sedan lista

Det var länge sedan jag gjorde någon lista så nu följer jag mariakodens exempel:


Vilken svordom använder du mest? H****te!

Äger du en iPod? Nej, två (varav en är röd)

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 05.45 men senast den ringde var innan julen...

Hur många resväskor äger du? Vet inte, över dussinet. Har man varit internationellt handelsresande i över 10 år sätter det sina spår.

Använder du flip-flops? Ja, på stranden i MG när sanden är för varm

Var köper du dina matvaror ifrån? Vinn

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Nuförtiden ta, när jag var yngre (mer bildfager) vara med

Vilken var den senaste filmen du såg? Asterix och britterna (med barnen utan dem blir det Bröderna Grimm)

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Efter en julledighet med min egen barnfamilj vore ledigt med vän uppfriskande (så "får" man inte välja men jag uppskattar både och)

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Det beror på hur mycket, värdepapper i någon form.

Har någon någonsin kallat dig lat? Klassföreståndare i fjärde klass

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nix

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Tribalistas

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? alltid Prince

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja, det är ju en hemlis.

Vad åt du till middag senast? Färsk taglione med rödpaprikasås, parmesanost och pinjenötter.

Använder du huvtröjor? Sällan

Kan du vissla? Ja

Vem var den senaste som ringde dig? Stefan, min nya säljchef

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Berg&dalbana

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Vaddå tror?

Vilket riktnummer befinner du dig i? 08 (*nynnar* club 08 ifrån Stockholms stad...)

Tittade du på tecknat när du var liten? Når det fanns att tillgå

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? För litet, van vid Colombo Lissabon.

Hur många syskon har du? 1

Är du blyg inför det motsatta könet? Nej

Vilken film kan du alla replikerna till? Grease, Flashdance, The Scarlett Pimpenell, You've got mail mfl

Äger du några band t-shirts? The Smiths, The Cure, PINK, Prince,

När flög du senast? Första advent

Hur många stolar står kring ditt köksbord? 10

Läser du för skojs skull? Skoj inte alltid, men av eget val ja, ofta och mycket.

Pratar du några andra språk? Ja, 5 andra än svenska

Diskar du din egen disk? Jag sätter igång min egen diskmaskin, ja.

Har du gråtit offentligt? Ja

Har du en stationär dator eller en laptop? Laptops, fast vi har några burkar för lagring och de har jag ju inte i knät

Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja, jämt

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej, bläääää och urk

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Spelar ingen roll

Kan du kasta macka? Ja

Har du någonsin varit på Jamaica? Nix

Vad har du med dig in på bion? Biljetten? Maken? Förväntan?

Vem var din favoritlärare och varför? Rita B. för sitt patos

Har du dejtat någon av en annan religion? Jo, någonra katoliker

Vad har du för väder? Snö

Har du en favoritblogg? Flera, Linda K & Snowracer är två favvosar

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Litteraturhistoria

Gillar du att flyga? Jag älskade det innan jag fick barn.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor, Snällhet, Genorositet, Integritet, Intellekt

När sov du senast på golvet? Basketläger på gymnasiet

Vilken är din favoritdrink? En orginal Caipirinha, helst i SP

Din pappas hemstad? VRSA (Vila Real de Santo Antonio)

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Innan jag fick barn 4, nu 8.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Fullbokade ja, stressiga inte alltid.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Trubbel? Nej men tillsägelserna var oräknerliga

Vilken är din favoritfrukt? Passionsfrukt

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej men sockerhalten

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 38

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, riktigt streberaktig.

Tror du på liv på andra planeter? Någonstans finns det väl något?

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Yngsta dottern

Tror du att Gud är man eller kvinna? För provokationen kvinna annars genusneutral

Vad var det senaste du åt? 1 pistagenöt

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Alla sorter

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Efter vad det tyckte om samt vad som lät bra med efternamnet

Gillar du senap? Tja, det är OK

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Kom igen!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Innan barnen, gladeligen men nu nix!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Många och ingen, funderar då och då som på ett "Sliding Doors" koncept,vad olika val jag fattat inneburit för skeenden i mitt liv. Det finns vägval som varit avgörande.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej

Tycker du om att krama folk? Folk? Jag gillar att krama "de mina"

Skulle du säga att du är trendig? Nej, I wish I was stylish though

Äger du en digitalkamera? ja

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? I min "ungdom" Sophia Loren, Demi Moore, Catherine Zeta-Jones, Minnie Driver, Angelina Jolie (allt detta fantastiskt skrattretande men "brunetter är ju så lika" eller bara dåliga raggningsrepliker)

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Många

Vad är du allergisk mot? Trångsynthet och dumhet

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Sebastian eller Pascal

 

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Frida H och Snowracer, för ingen av dem kommer göra listan.


Kommentarer
Postat av: Christian

Vill bara påpeka att jag har gjort en lista en gång.

2008-01-04 @ 11:38:34
URL: http://snowracer.se
Postat av: m a r i a k o d e n

Hej!! Kul att läsa!!! =)
Ser att du nämner Sliding doors...Det är en av världens bästa filmer!!!!
Ha en toppenhelg!!

2008-01-04 @ 23:51:49
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Cosmopolit

Christian; verkligen? Trodde inte det var riktigt din grej. Tack för kommentaren.

M a r i a k o d e n: Sliding doors är en grymt bra film, gav mig flera tankeställare. Ha en skön helg själv.

2008-01-05 @ 10:17:42
URL: http://cosmopolit.blogg.se
Postat av: Linda K

tack, vad kul att höra! :D

2008-01-05 @ 22:12:38
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Cosmopolit

Linda K; varsågod, alltid kul att kunna glädja.

2008-01-06 @ 03:13:32
URL: http://cosmopolit.blogg.se
Postat av: Christian

Jovisst. Om mig och mitt bloggande.

http://snowracer.se/2007/01/04/om-mig-och-mitt-bloggande/

2008-01-10 @ 01:31:17
URL: http://snowracer.se
Postat av: Cosmopolit

Christian; kul att läsa, tack och seriöst ämne. Finner det intressant att du kombinerar utlämnande texter med en väldigt reserverad attityd vid personliga frågor. Är det självcensuren som åter gör sig gällande? Eller Jante? Nyfiken i en strut, that's me.

2008-01-10 @ 20:46:42
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0