Mrs Adams, I presume?

Nu har jag gjort något jag i min ungdom aldrig trodde jag skulle göra. Jag har plattångat håret. Eftersom jag är en naturlig mörk brunett med normalt spiiiiiiikrakt hår har jag alltid suktat efter ljusare lockar. Som liten var det blonda "Nellie i lilla huset på prärienlockar" som var i fokus för min längtan medan i tonåren hägrade rödtonade "juliarobertslockar".  Efter barnens ankomst har mit hår fått lite ofrivilligt fall (efter att jag klippte av 75cm). Nu har håret börjat bli långt igen men man kan fortfarande ana lite fall i nacken. För att inte gå ut med en halv frisyr (som bara ser bra ut framifrån även kallat bakful) har jag idag lärt mig bemästra en plattång.

Nu skymtar man återigen min likhet med Morticia.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0