...bara lite gnäll från suburbia

Varför är det så att jag fixat alla påskäggen med innehåll (mycket annat än det lilla godiset barnen får), gömt dem, fixat ett lite lyxigare ägg till maken, gå-bort-orkidé och påskägg till mina föräldrar samt hållt den allmänna logistiken? Hallå, jag jobbar heltid, sitter i företagsledningen i ett stort företag och tar beslut dagarna i ända men hamnar ändå den "omhändertagande" rollen hemma, delvis av egen förskyllan. Jag väljer ju detta, men det driver mig till frustration. Jag är inte av naturen det minsta "omhändertagande", pysslig eller lagd åt det gulligulliga hållet.

Grrragahga, vad sur jag blir - på mig själv. Jag gillar inte att stympa mig själv eller begå våld på den jag egentligen är.
Fast det är klart, jag älskar min make och mina döttrar.


Kommentarer
Postat av: Linda K

sånt kan jag också bli tokig på. hallå? höggravid och allmänt väck, varför är det jag som ska fixa och köpa och ha koll?

ghö.

2008-03-22 @ 16:50:42
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Cosmopolit

Linda K: Precis, i din nuvarande form ska du bli uppassad inte passa upp ;-)

2008-03-22 @ 21:07:05
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0