Pro/con inför hösten

Härmar Linda Ks inför-hösten lista (stjäl inte, lånar med hänvisning, något andra Linda K läsare kan behöva lära sig).

PRO

Långstrump.
Passar mig förträffligt då jag ändå behöver ha stödstrumpa på ena benet någon månad till. Detta döljer russinvarningen.

Handskar: Defenitivt, uppskattar elegansfaktorn.

Bälten: Gärna, nästan med allt.

Blankt: Gammal favorit är tillbaka, dock inte i slimfit.

Kavajjackan: Mais oui, det blir perfa.

Sammet: Jaaaaaaaaaa!!!! Gärna i olika varianter (solid, brokad, silkesammet etc)

Rutigt: I'm a sucker for Burberry, men alla rutor går inte hem. Fast det är klar pepitarutigt är fint...det blir PRO.

Stickat: Jo, gärna i svart, eller rött, eller vitt, eller beige, eller.......

Skinn: Yes! Oui! Si! Sim! Ja! Hai! Passar min lite skarpa smak.

Kombos: Gillas oftast.

Stickad tönttröja: Har en halv släkt som pysslat med sådant så jag får stödja dessa näringar.

Trench: Ja, gillar film noir känslan.

Hundtandsmönstrat: Ja, känns som en fortsättning på sommaren.

Byxor: ja, i synnerhet nu när hög midja är tillbaka.

Knyt en knut: Scarveslådan är välfylld och många behöver rastas.

Polo: Ja, gärna svart.

Nya klackar: Ju högre desto bättre. En kvinna kan aldrig få för långa ben och jag räds inte höjder över 180cm öh.

Paljetter och nitar: I synnerhet det senare.

Reptil: I detaljer, ja.

Lackleggings: Ja, benen är äntligen tillbaka i gammal god form.

Färgmatchat från topp till tå: Matchat, ja det är ju jag.

Bikerjacka: Läckert, har två, en svart och en röd (surprise, surprise).

Rosa: Jo, gärna knall med svart.

Nåt på huvudet i hattväg: självklart. Detta är ett nödvändigt plagg.

Axlar: Mina egna är ju breda så det uppskattas när det är rätt.

Statementhalsband: JAAAAAA, med de maken har ritat är det bara att bejaka.

Comme si comme ça

Päls: Har aldrig burit men nu har mormor och mamma sagt att jag kan lägga rabarber på deras pälsar, frågan är vågar jag bära.

Tyll/chiffong: Gillar på andra, måste först hitta hur bära själv.

Contra

Glasögon: Har perfekt syn. Har tidigre införskaffat glasögon (2 par med fönsterglas) för att ge ett seriöst intryck i jobbet (i London) men reaktionerna var mer av "that look is so French Bitch Giselle" (det var under Couplings glansdagar).

Fjädrar. Nej, det känns lite unket.

Aviatorlooken: Inte övertygad ännu. Gillar den på män och blonda kvinnor men känner mig inte bekväm.

Hängslen: Behagen har nog blivit aningen för stora för bärandet av detta på ett elegant sätt, annars gammal favorit.

Volanger:
Nej, too flimsy.

Kommentarer
Postat av: Linda K

he he he ;)

2007-08-20 @ 09:38:55
URL: http://iabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0