Så kommer jag aldrig bli....

I helgen har jag bakat och lagat mat så det stått härliga till. Nu är jag urtrött och alldeles för mätt. Känner mig som en späckad gris. Jag misstänker att mina energiska köksaktiviteter är någon slags reaktion på att jag snart kommer behöva gå in i ett ekorrhjul som ska snurra fort och då inte hinner ägna lika mycket tid åt familjeliv. Istället för att sätta mig och berätta sagor, ta skogspromenad med mina telingar eller hitta på något annat familjemys ställer jag mig och bakar pajer, banankakor, marinerar lammstek, gör pumpasoppa för ett kompani och exellerar i kökskonster. What's wrong with me? Vad i hela världen har hänt med den tonåring som inte ens vilda hästar kunde få att prestera minsta lilla i kökregioner? 20 år senare och jag har fullständigt fallit in i en medeltida kvinnoroll. Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0