Back in the saddle again

Nu har vi bokat in vår första vintersemester sedan barnens ankomst. Jag som innan studierna snittade över 200 dagar på snö per år, två år i rad, har de senaste 4 åren inte stått på en bräda alls. Nu blir det en smygstart med en vecka i Kläppen tillsammans med svärföräldrarna (läs barnvakter). Maken och jag har insett att våra gamla favvoorter Serre Chevalier, Kittelfjäll, Val Morel, La Grave, och Riksgränsen får vänta till barnen är större. Nu är det familjeskidåkning och knapplift som hägrar. Cosmopolit får lägga lössnö, Chileåkning och raviner i drömlandet och konfrontera barnbackar, hjälmfotingar och skidskola istället. Det blir nog alldeles underbart.

Kommentarer
Postat av: Linda K

åååhh! är också skidsugen, men så roligt ska vi inte ha det i år...

2008-01-05 @ 16:39:59
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Cosmopolit

Linda K; fast du får ju bebismys vilket slår vilken snösemester som helst.

2008-01-05 @ 17:17:29
URL: http://cosmopolit.blogg.se
Postat av: Lena

Skidåkning blev på ett annat sätt under några åt, inte tråkigare eller sämre.
Nu är mina killar duktigare än vad jag är i backen och vi åker upp flera gånger per år och har jättekul tillsammans. Ett intresse vi verkligen delar.
Lycka till i backen!

2008-01-05 @ 17:20:58
Postat av: Cosmopolit

Lena: tack, det låter hoppfullt och jag ser faktiskt fram åt att återstifta bekantskapen med vintersporterna och presentera dem för barnen. Att ha jättekul tillsammans är det primära, det har du helt rätt i.

2008-01-06 @ 03:10:24
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0