Mamma, vad är döden?

Idag kom jag hem tidigare än planerat från Malmö varpå jag hann hämta guldklimparna på dagis. Yippie!!! Väl i den lilla röda (bilen, för oinvigda) börjar T på 3,5 år avfyra en tirad med frågor, ett urval;

-Mamma kommer jag dö?
-Kommer du dö?
-Dör alla?
-Gör det ont att dö?
-Vad händer när man dör?
-Har änglar gummistövlar?
-Kan änglar öppna dörrar?
-Har änglar ögon?

Raden av frågor tog inte slut. Tur i oturen att jag preventivt (anande att frågor skulle dyka upp förr eller senare) köpt "Dödenboken" av Pernilla Stafelt. Innan jag plockade fram boken hann vi gå igenom ett brett spektrum av känslor där värst var att dottern med tårarna sprutande skriker "jag vill inte dö, jag vill inte att du ska dö". Föräldrarskap är utvecklande, och som allt utvecklande bitvis svårt men oj vad spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0